2018年3月8日木曜日

The Last Train From Madrid (1937 邦題:マドリッド最終列車) アンソニー・クイン Anthony Quinn スペイン内戦

The Last Train From Madrid (1937)、81年前の名作です。

La historia de siete personas: sus vidas y amoríos en Madrid durante la Guerra Civil.

    Dorothy Lamour as Carmelita Castillo
    Lew Ayres as Bill Dexter
    Gilbert Roland as Eduardo de Soto
    Karen Morley as Helene Rafitto
    Lionel Atwill as Colonel Vigo
    Helen Mack as Lola
    Robert Cummings as Juan Ramos
    Olympe Bradna as Maria Ronda
    Anthony Quinn as Captain Ricardo Alvarez
    Lee Bowman as Michael Balk
    Alan Ladd as Soldier (uncredited)
    Cecil B. DeMille as Crowd Member (uncredited)


Una variación sobre el esquema de "Gran Hotel" que tomaba como pretexto los ìdestinos de diversos personajes atrapados en Madrid al iniciarse la guerra ìcivil española. Entrelaza las diversas historias con notable habilidad, sobre ìtodo teniendo en cuenta la personalidad de su director, uno de los más ìamorfos en la historia de Hollywood. Para el espectador español tiene un ìvalor añadido: comprobar como se veía desde los Estados Unidos el conflicto ìhispano. Film inédito en España.

動乱の最中にあるマドリードからバレンシアに向け最後の列車が避難民を乗せて出発することになりました。乗車券を与えるのはアルバレス大尉の役目で、充分な理由のある者でなければ乗車は許されないことになっています。アルバレスは己の恋人カルメリータに切符を与え、次いで政治犯人として捕らえられていた親友エドゥアルドを逃がしてやろうと思いました。計らずもカルメリータとエドゥアルドは以前愛し合っていた仲でした。混乱の市中では恐怖のために脱走した兵士フワンと街の女ローラが恋に落ち、アメリカの新聞記者デキスターは女兵士マリアと恋に落ち、それぞれ脱出の機を狙っていました。エドゥアルドは偶然やはり昔の恋人であった男爵夫人が、ジゴロのマイケルと一緒に避難しようとしているのに会いました。夫人はマイケルの切符で彼を乗車させるためジゴロを射殺しました。アルバレスはカルメリータとエドゥアルドの仲に気付きましたがいずれを選ぶかは彼女の意志に任せ後刻車中で会う約をして一旦別れましたが、発車間際になって駅に軍隊が現れアルバレスは政治犯人を逃がしたために反逆罪で、男爵夫人は殺人犯として、エドゥアルドは脱獄の罪でそれぞれ探索されることになりました。こうして列車は発車中止を命ぜられましたが、これを知ったアルバレス大尉は愛するカルメリータが他の男と幸福を見出せるように己を犠牲にする決心で、拳銃をもって司令官に強請し遂に列車出発の命令を出さしめました。その夜彼は一晩中司令官を見張って取消命令の出ないようにしましたが、夜明けと共に発見され銃殺に処されてしまいました。しかしその時列車はカルメリータやエドゥアルドを始め多くの人々を乗せて、もうバレンシアに近づいていたのです。

Dorothy Lamour headlines The Last Train From Madrid, a captivating film that profiles the lives of refugees fleeing the horrors of the Spanish Civil War. Protected by only a single guard while escaping from Madrid on a train, a group of weary individuals from different social classes share snippets of life and love before and during the war illustrating the profound impact it has had on their lives. Also starring Robert Cummings, Gilbert Roland, Lew Ayres, Lionel Atwill and Anthony Quinn in an early role, the story interweaves the dramatic stories of seven strangers with a common mission.


The Last Train From Madrid



¿A dónde van las tortugas de Atocha? アトーチャ駅の亀の移住場所