2012年6月18日月曜日

ジョゼ・サラマーゴ Hoy hace dos años José Saramago, el IBERISTA, murió

2年前の今日、José Saramago が亡くなりました。享年87。ポルトガル語世界(ルゾフォニア)初のノーベル文学賞受賞(1998年)作家でした。

リスボンから100キロ北東の寒村アジニャーガに、 農家の息子として生まれました。高校を中退し、整備工として職業訓練を受けました。いくつもの職を転々とした後、ジャーナリストとして活動していましたが、 Diário de Notícias 副編集長時代に政治的な事件から1975年に職を追われることとなります。1975年から1980年までは翻訳家として生計を立てていましたが、以降、職 業作家をめざし、1980年代から精力的に作品を発表し始めました。1982年発表の『修道院回想録』で国際的評価を集め、前述のように、1998年、「想像、哀れみ、アイロニーを盛り込んだ寓話によって我々がとらえにくい現実を描いた」としてノーベル文学賞を受賞しました。1991年に出版したO Evangelho Segundo Jesus Cristo がポルトガル政府の検閲にかかり、国外への居住を余儀なくされ、晩年はスペインのカナリア諸島の最北東端ランサローテ島で暮らしていました。

その文はしばしば長さ1ページ以上におよび、段落は通常の小説の章の長さに匹敵するほどです。また、対話を区切るための引用符など使用しないなど、独特の文体とリズムを持っています。

ポルトガル共産党に所属しており、自身も無神論者であることを認め、体制に批判的な立場を貫きました。また、Portugal と España が政治的に統合して一つの国になるべきだという主張 *Iberismo を展開し、両国で論争を巻き起こしました。


Ernesto Mr. T は イベリア半島がヨーロッパから分離し、漂流し始める La balsa de piedra 『石の筏』(1986) が大好きです。

José SARAMAGO (naskiĝis la 16-an de novembro, 1922, mortis la 18-an de junio, 2010) estis portugala verkisto.
José Saramago naskiĝis en Azinhaga, urbo Golegã, Portugalio. Li laboris kiel ĵurnalisto en pluraj gazetoj, inter ili Diário de Notícias, kie li estis ĉef-redaktoro. Poste li iris kaj restis en la insulo Lanzarote, en la Kanariaj Insuloj, Hispanio. Li estas unu el la plej legitaj kaj tradukitaj portugalaj verkistoj. En 1991 gajnis la "Grandan Premion" de la Portugala Verkist-Asocio, danke al la romano O Evangelho Segundo Jesus Cristo (la Evangelio laŭ Jesuo Kristo) , kaj la "Premion Camões" en 1996 por ĉiu sia antaŭa verkaro. En 1998 la Nobel-premio pri literaturo kronis lian karieron: neniu verkisto parolanta de la portugala lingvo antaŭe ricevis tiun distingon.
Li ofte opinias pri politiko en Portugalio kaj Hispanio laŭ komunisma vidpunkto, kaj estis fama iberisto.

José de Sousa Saramago (Azinhaga, Santarém, Portugal, 16 de noviembre de 1922 - Tías, Lanzarote, España, 18 de junio de 2010) fue un escritor portugués. En 1998 le fue concedido el Premio Nobel de Literatura. La Academia Sueca destacó su capacidad para «volver comprensible una realidad huidiza, con parábolas sostenidas por la imaginación, la compasión y la ironía».

サラマーゴ本人による自伝 autobiography が

<http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/literature/laureates/1998/saramago-autobio.html>

にあります。

ご意見、ご質問等ございましたら、<ernestotaju@yahoo.co.jp>  へ。